Reizen door Malawi - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Sophie Belt - WaarBenJij.nu Reizen door Malawi - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Sophie Belt - WaarBenJij.nu

Reizen door Malawi

Door: sophievdbelt

Blijf op de hoogte en volg Sophie

15 Oktober 2011 | Malawi, Lilongwe

Toen ik voor het laatst een verslag heb geschreven was ik net klaar met mijn stage in het ziekenhuis. Inmiddels ben ik nu 2 weken aan het reizen en ijkt het ziekenhuis alweer eeuwen geleden!

Na het ziekenhuis was natuurlijk eerst Lake of Stars, het festival van Malawi. Dit was echt een super gaaf weekend, de perfecte afsluiting van 4 weken Mangochi! Iedere dag rond 14 uur die kant op, een beetje zwemmen in het meer en in de zon liggen en op een gegeven moment begonnen de muziek. De rest van de avond in het zand gestaan/gezeten/gedanst en naar voornamelijk Afrikaanse muziek geluisterd. Was echt heel gaaf, je had tussen alle blanken alleen niet echt het idee dat ik in Afrika was, behalve als je even snel uit de poorten liep om wat eten te kopen. Daar werd je meteen bestormd door hordes Malawiers die je eten, drinken, armbanden, souveniers of wat dan ook wilden verkopen.

Na Lake of Stars hebben Gab en ik onze spullen gepakt en zijn we op weg gegaan naar Blantyre, (volgens mij) de grootste stad van Malawi. Na MAngochi was dit wel even een hele andere stad, veel meer gebouwen, fabrieken, fatsoenlijke supermarkten en goed eten (wel veel duurder natuurlijk). Het plan was om de volgende dag naar de Mount Mulanje te vertrekken, maar ik werd ziek dus dat feest ging niet door. Uiteindelijk zijn we woensdag uit Blantyre vertrokken, en 's avonds in Mulanje aangekomen. Daar waren ook Lucy (een Engels meisje) en Jose (een Spanjaard) die we van Blantyre en het festival kenden, met hun zijn we uiteindeijk de berg op gegaan. Als je zoals ik nog nooit een berg hebt beklommen is dat een hele onderneming:)! Soms was het behoorlijk zwaar, maar de uitzichten waren prachtig en de makkelijke stukjes waren hartstikke leuk! S avonds kookte je zelf op een haardvuur en sliep je voor de openhaard, want het was vreselijk koud boven op de berg.

Na 3 dagen en 2 nachten op de berg kwamen we zaterdag terug beneden en zijn we de dag erna naar Zomba vertrokken. Zomba is ook de regio waar ik mijn volgende project ga doen, en we kwamen daar dan ook allemaal mensen tegen van Be More (de organisatie van het 2e project). We zijn daar ook nog een middag meegeweest naar een voetbalwedstrijd in een van de projectdorpjes, en ik heb al een voorproefje gehad van het soort huis waar ik in ga wonen, interessant..:). En daar ook nog iets moois meegemaakt: een vent kwam op me af met de worden: 'I just picked you to be my wife! What's your name?' Daarna wilde hij me meenemen om het huis te laten zien waar we samen zouden gaan wonen. IK heb toch maar nee gezegd haha! In Zomba ook Piet ontmoet, een Groninger die met ons mee is gereisd vanaf daar.

Na Zomba via Lilongwe naar Nkata BAy waar ik nu zit sinds onderdag. Gab is nu in Zambia, dus van haar heb ik na 6 weken afscheid genomen in Lilongwe, en nu zit ik met Lucy en Piet in Nkata Bay. Een chill oord aan het meer, de hele dag een beetje zwemmen, zonnen, verslag schrijven voor mn studie en 's avonds een drankje doen. Zo kom ik de komende week wel door! Ook nog een school bezocht die wordt ondersteund door een Belgische en een Nl vrouw, hebben ze heel knap gedaan! Als het goed is ga ik daar volgende week nog heen als de school ook echt open is. ALs het goed is blijf ik tot donderdag/vrijdag hier, dan terug naar Lilongwe op weg naar mijn volgende project, de tijd vliegt en het is zo gaaf om hier rond te reizen! Overal ontmoet je enorm veel mensen, iedereen heeft een interessant verhaal en wil een praatje met je maken, ik vind het wel mooi!

Als ik in Zomba ben laat ik wel weer wat horen, heel veel liefs vanuit hier en thanks voor alle leuke reacties!
xxxx

  • 15 Oktober 2011 - 14:08

    Lien:

    Heey meissi!! wat leuk om weer verslagje van je te lezen!! goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt in Afrikaaaaaaaaaaaa!! succes met je verslaagjes schrijven en met je tweede project.. xxx

  • 15 Oktober 2011 - 14:27

    Rolien :

    lieve fietje,
    wat een mooi verslag weer. heerlijk om te lezen wat je allemaal doet en wat je allemaal meemaakt. gelukkig heb je die meneer vriendelijk bedankt om zijn vrouw te worden, de oudste dochter wonend in Malawi is toch te heftig voor mij! lekker weer genieten komende week, en daarna ben ik weer heel erg benieuwd hoe het volgende project gaat bevallen. xxx mama

  • 15 Oktober 2011 - 14:28

    Hilde:

    Sop! Heel vet om je verslagen te lezen :) Ben benieuwd hoe je volgende project is en kijk ernaar uit om te lezen hoe het in Zomba is!

    Liefs!

  • 15 Oktober 2011 - 16:33

    Juut:

    SOP.. NIET TROUWEN !!! Hopelijk heb je 1000x meer foto's opgeslagen op een usb, want dit is natuurlijk niet voldoende voor mij :D !!! Ondanks de kou is het weer hier uit te houden, mooi zonnetje. Geniet van je adventures Sop!! XXX

  • 15 Oktober 2011 - 16:33

    Juut:

    Oh ja en je profielfoto is echt te leuk !! :D

  • 20 Oktober 2011 - 09:23

    Kim Van Rooijen:

    Lieve Sophie, wat leuk weer je verslag te lezen!
    Wat een interessante dingen maak jij mee en mag jij doen!
    Als ik het goed begrijp begin je nu ongeveer weer aan een volgend projekt in Zomba (dat ga ik maar eens opzoeken in de Bosatlas).Moet je daar dan ook weer een mooi verslag van maken? (voor je studie dan bedoel iki he, voor dit 'waarben jij.nu' natuurlijk ook!)
    Lieve vrolijke mensen over het algemeen waarschijnlijk, maar je zal ook genoeg ellende zien.Fijn en bijzonder dat jij daar je steentje een beetje kan bijdragen.
    Nou Sophie, keep up the good work en geniet!
    Dikke kus vanuit een nat Nederland

  • 22 Oktober 2011 - 09:53

    Amarins:

    Haha Soof! Ik zit in de stilte coupe mooi jou geweldige avonturen te lezen maar dat was achteraf niet zo handig ik zit hier toch een partij te lachen haha lekkerding!! Nou heb je dat aanzoek ook maar weer mooi meegemaakt :D hihi Mis je wel Soof maar vind het heerlijk om je avonturen te lezen :) Geniet er lekker van! Liefs en dikke kus!

  • 27 Oktober 2011 - 18:45

    Mona:

    Hallo Sophie,

    Hier even een berichtje van je oude juf.
    Kreeg deze site van je moeder.
    Wat tof om te zien hoe leuk je het daar hebt. Gave foto's ook.
    Heel veel plezier nog en succes met je studie.
    Lekker genieten hoor.

    Groetjes "juf" Mona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Afrikaa

Recente Reisverslagen:

20 November 2011

Goodbye Malawi, hello Zambia!

05 November 2011

Time flies!

28 Oktober 2011

Eerste week Hope For Life

15 Oktober 2011

Reizen door Malawi

29 September 2011

ziekenhuisstage zit erop..!
Sophie

Actief sinds 02 Sept. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 14972

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 06 Mei 2014

Tanzania

03 September 2011 - 26 December 2011

Afrikaa

Landen bezocht: